Pages

Monday, September 27, 2010

اتصالات تطلق خدمة استرجاع بيانات الهاتف المتحرك

etisalat
لم يعد هاجس فقدان محتويات الهاتف المتحرك عند ضياعه أو إطّلاع الآخرين عليها في حال فقدانه أمراً مقلقاً، وذلك بعد إطلاق اتصالات خدمة استرجاع بيانات الهاتف المتحرك التي تمكن المشتركين من حفظ بيانات هواتفهم المتحركة معلومات جهات الاتصال، التقويم، الرسائل النصية، الصور، مقاطع الفيديو، الموسيقى، والنغمات الخاصة وحمايتها بسهولة مع إمكانية استعادتها أو تعديلها في أي وقت. كما تتميز الخدمة بخاصية إضافية لقفل الهاتف، ومسح البيانات الموجودة عليه في حالة فقدان الهاتف أو سرقته مع إمكانية تحميلها لاحقاً على جهاز جديد، وذلك بالاعتماد على نوعية الجهاز
تتميز الخدمة الجديدة بسهولة وسرعة الاستخدام، حيث يمكن الدخول على معلومات الهاتف المتحرك من خلال الهاتف أو باستخدام شبكة الإنترنت، كما يمكن اختيار خاصية التخزين التلقائي للبيانات في أوقات محددة ليقوم النظام بعمل نسخة احتياطية بشكل دوري. علاوة على ذلك تتيح الخدمة خاصية غلق الهاتف عن بُعد لحماية البيانات الشخصية، مما يجعل الهاتف المتحرك عديم الفائدة في حال سرقته، مع إمكانية حذف البيانات المسجلة على الهاتف عن بُعد، مما يساعد في حماية الخصوصية، هذا بالإضافة إلى إمكانية نقل البيانات من هاتف إلى آخر في أي وقت وفي غاية السهولة
وقال خليفة الشامسي، النائب الأول للرئيس، التسويق تهدف هذه الخدمة إلى المساهمة في حماية خصوصيات الأفراد والمحافظة على محتويات هواتفهم المتحركة في حالة تلفها أو ضياعها، وقد راعينا عند تطوير البرنامج الخاص بهذه الخدمة أن يكون سهل الاستخدام من قبل كافة أفراد المجتمع، مع إمكانية إعداده ليقوم بعمل نسخ احتياطية دورية ودون تدخل من المشترك في كل مرة، ليمثل ذلك قيم الابتكار والاعتمادية

Summary

Customers can now be at ease with Etisalat’s new Mobile Back-up service that gives them the comfort of safeguarding their mobile data and conveniently retrieving it in case of theft, accidental loss or damage to their mobile phones. The new service allows customers to protect their personal data on their mobile devices, such as Contacts, Calendars, Messages, Photos, Videos, Music and Ringtones.


Mobile Back-up simply saves the mobile phone’s data in a secure manner to Etisalat’s mobile back-up system, enabling customers to restore and re-edit their saved data on their new or existing phones or transfer data between devices anytime that is convenient to them. Moreover, customers can enjoy the extra benefit of the service that lets them lock or wipe out the information on their mobile phones, in case of theft or loss and can re-load it to their new or replaced mobile phones, depending on the compatibility of the mobile handset.
The service enables customers to access all their mobile data through a secure Internet website. Customers also have the flexibility to opt for an auto back-up of their data, in regular intervals. Moreover, customers can wipe out data or lock their mobile phones remotely, in case of theft or loss. This renders the mobile phone useless in case of theft or loss. Customers can also simply delete their personal information stored on the mobile phone, thereby helping them protect the privacy of their data.
Khalifa Al Shamsi, Senior vice President, Marketing, Etisalat said: “We understand how important it is for our customers to have a safe and secure way of storing all their important contacts and other information. This convenient service is aimed to help them protect this data that is stored on their mobile phones, in case of loss of data. Etisalat has made sure that every customer can use this service with utmost ease and at their convenience. They can even choose and enjoy the hassle-free auto-save option to automatically back-up their data without their manual involvement. Overall, this service reflects Etisalat’s commitment to provide its customers with innovative and reliable solutions each and every time.”
Customers can subscribe to the service by simply sending an SMS “r backup” to 1010, by calling 125. They can also subscribe by visiting their nearest Etisalat Business Center or outlet. The service will be charged at AED10 per month, without any additional fee for uploading data, unless done from outside the UAE.
Customers subscribing to the service will receive a link to download the service client for free on to their mobile devices, along with a unique user id and password. Upon installation, the phone is ready to back up and restore data and customers can start using the service instantly from the “MyBackup“ client.
The Mobile Back-up service is compatible with most of the operating systems on mobile handsets, such as Symbian, Java, Windows and many others. Customers can check their handset compatibility by visiting Etisalat’s website www.etisalat.ae/mobilebackup or by calling 101.





0 comments:

Post a Comment